Ny dator **

Gamla bettan har dött. Eller hon har inte dött, men laddaren dog till henne iförrgår. Mitt uppe i en photoshop bild som jag suttit med i ca 1,5 h så dog den. Sjukt arg och irriterad ringde jag pappa och berättade allt. Det var faktiskt en bra dator och man kunde göra mycket på henne. Men det senaste året blev hon lite äldre och lite segare och man kände att det nog var dags att lägga henne på dödsbädden och köpa sig en ny dator. Har så sjukt mycket på den, onödiga saker som har gjort den jätteseg och det finns säkert ett eller annat virus också efter att ha laddat ned massa låtar och filmer. 

Tyvärr är datorer så dyra nu för tiden om man vill ha en schysst dator. Och just nu har jag lagt alla mina pengar på Egypten-resan som är om redan 12 dagar :) Därför har jag skjutit upp att inhandla en dator just nu. 

Men efter Robinson igår blev jag väldigt positivt överraskad av mamma och pappa som hade investerat i en ny dator till mig. De tyckte synd om mig som fick stå ut med bettan som nästan aldrig gjorde som jag ville. Så jag satt som en liten flicka i soffan som typ precis sett ett spöke. Förstod ingenting, haha. Men helt obeskrivligt tacksam är jag. Det var det bästa som kunde hända just nu. Utan en dator är man näst intill förlamad.

Så nu sitter jag och surfar runt, laddar in program och ska föra över bilder från den andra datorn. Överlycklig.
Och det är ju inget minus att den är sjukt snygg också! :) Tack mamma och pappa! Ni är underbara ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback