19 åååår

Idag är det en speciell dag, nämnligen min födelsedag! 19 år gammal.
Dock känns det inte vidare speciellt. 19 måste nog vara den tråkigaste siffran att fylla. Samma som 17, inget nytt och roligt händer. När man blir 16 får man börja övningsköra. När man blir 18, ja det talar nästan för sig själv, man blir 18 och inget står i vägen längre för vad man nu vill göra. Och vad som händer när man blir 20 behöver jag nog knappast skriva ut? Systembolaget såklar, och även inträde till vissa hårt leggade klubbar med 20 års gräns.

Ja, att fylla jämt är visst något speciellt. Men de här ojämna talen, jaa.. man borde hitta på något roligt som händer där också. En gräns man går över som gör att man får prova nya saker. Dock vill man inte ha för många gränser på allting, åldersgränser hit och dit kan vara riktigt irriterande när det är något man vill göra. Jag antar att det alltid finns en positiv och negativ sida med allting. Aja, slut med filosoferandet, nu har jag en födelsedag att gå tillbaka till. Och även om det nu råkar vara en ojämn siffra som 19, så finns det inget som slår en födelsedag!


Tack alla er fina som jag har fått sms av idag! Oslagbart! :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Naw sötnos! Du blir tjugo du med ;) men innan dess ska vi fira dig som fan!

Postat av: madde

grattis i efterskott =)

2009-03-04 @ 11:48:48
URL: http://livlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback