Ett lååångt inlägg

Förbered er på ett långt inlägg.. det har hänt massor som jag inte har haft tid med att skriva på bloggen. T.ex. jaa alla dagar efter julhelgen kanske? Eller nyår? :)

Vi börjar med efter julen.
Senast jag skrev något så var det på juldagen då jag och mina kusiner + massa annat folk skulle gå på bio. Australia var inte riktigt som jag hade förväntat mig och den var lite för lång. Men sällskapet var toppen! :) Fick även ett sms mitt under bion där det står att en viss person tar bussen till Halmstad om en halvtimme, kunde det bli bättre? :)

Dagen efter fyllde älskade Lisa 20 år, så det firades såklart med tårta och släkten. Kvällen bjöd på utgång. Vi förfestade med pierre och emelie hemma hos pierre. Men under kvällens gång gav de upp och åkte hem så jag och jesper fortsatte själva. Och gud vad vi dansade, hela natten lång till stägningsdags. Riktigt kul!

Dagarna som kommer därefter spenderades hemma framför mysiga filmer, på stan eller med pierre och emelie. Jesper stannade även kvar i Halmstad några dagar extra :)

Nyår
Kom in till stan runt 6 och gick och tittade på fyrverkerierna vid nissan. Snacka om att de har trappat ned med ekonomin. Det var inte alls lika fint som det brukar vara, utan det var bara traditionella smällare typ. Men stan var iallafall fylld av Halmstadbor som ville titta. Efter det var det middag och förfest hemma hos Lou och Jonas. Väldigt god mat, sjukt trevligt sällskap och en bra förfest. Alltså helt lyckat :) Runt 11 plingar det på dörren och där står Jesper och ler. Han hade stannat kvar i Halmstad utan att jag visste om det. Jag trodde han skulle hem till Uddevalla för att fira nyår, men icke sa nicke. Där stod han i hallen med mig :) Gissa om jag var glad? :) Runt 12 gick alla ut till Nissan igen, smällde smällare och drack champagne. Vi fick tillochmed igång larmet på en bil, haha. 12 slaget var perfekt och jag fick min nyårskyss som jag tjatar om varje år :) Efter det blev det taxi hem till pierre på efterfest tillsammans med pierre, emelie, emil, frida och niki. Stämningen var lite seg men emelie fick igång lite dans tillslut :) Det blev ett väldigt bra nyår!

Dagarna efter nyår har jag bara tagit det lugnt. Jag, jesper, emelie, pierre, niki, kicki och david var på bio. Yes man, en sjukt bra film! Se den. Sen åkte jesper hem till uddevalla igen och jag har spenderat tid med vänner. Var med Frida i stan i lördags och med Empa på kvällen. Jag och Empa var ute på bus, vi hittade även en sjukt stor filmtabbe i filmen gone baby gone, kolla på filmen och se om ni kan hitta den, haha helt sjukt.

Nu är jag uppe i Uddevalla en snabbis, men ska snart hem igen. Imorgon eller på torsdag förmodligen.
Nu har jag skrivkramp och ska kolla på en film istället. ciao:)

Kommentarer
Postat av: Emelie

sötnos, vi måste leka snart? Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback