Joe Labero i Halmstad

Igår så var jag och familjen + pojkvänner och tittade på Joe Labero som var i Halmstad.
Det var en sjukt grymm förestälning, ojoj vad han är duktig. Man sitter där med öppen mun och hjärnan går i 180. Funderar och funderar men man kan verkligen inte komma på en lösning eller förklaring till tricket.
Som t.ex. så hade han en box som man kunde vika ut (typ som en kub). I boxen satte sig en tjej och man såg verkligen henne ligga där i. Sedan började han vika ihop boxen igen så att den blev jätteliten (typ 40x40 cm) och satte i knivar från alla håll och kanter. Sedan drog han ut alla knivar och började vika upp lådan igen. När han hade vikt upp den helt så reser sig plötsligt en annan tjej sig upp från lådan. Jag fattar inte? Och det sjuka var att han hade lådan på ett bord, så man kunde se under bordet, över bordet, på sidorna, bakom ja allting såg man. Jag förstår inte hur det gick till, det är helt omöjligt. Jag satt och verkligen koncentrerade mig för att titta runt om, men ingen person skulle kunna ta sig från den lådan utan att bli sedd. Allting var så synligt, inget skynke någonstans. Hål i golvet funkar ju inte, det hade man sett eftersom man såg under bordet. Nee jag kan verkligen inte förstå, någon som har någon idé till detta sjuka trick? :-)
I helhet var förestälningen verkligen jättebra och om ni inte sett den så se den!
Killen är sjukt humoristisk och man skrattar hela tiden mellan hans trick :-)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det handlar omillustionism :) Han får dig att koncentrera dig på lådan eller att det ska krypa någon in och ur medan det egentligen händer något helt annat någon annan stans. Hon kan ha kommit rakt bakifrån tillexempel eller något i den stilen, men allt för att du inte ska tro att det går :P

Postat av: johannathåström

det handlar om att hjärnan koncentrerar sig mer än ögat :) att du ser de hjärnan ser men kollar inte riktigt med ögat, för det är så han vill att du ska tänka. :) men sjukt bra är han!

2008-09-14 @ 11:34:22
URL: http://yellowladie.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Och lilla jag som har hans autograf =)

2008-09-14 @ 21:43:54
URL: http://tobbekvarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback