Roadtrip

Idag har jag varit i Eslöv. Ligger ca 1,5 timmes bilfärd från Halmstad mot Malmö. Och jag måste säga att det är ett mycket märkligt litet samhälle. Jag gick en liten runda i "city" (om man ens kan kalla det de) för att se hur det såg ut. Alla människor som var ute gick bara runt, de flesta såg ledsna och olyckliga ut. Ingen har någon känsla för mode eller kläder överhuvudtaget, utan de hade i princip bara slängt på sig mormors gamla tjocktröja med ett par jeans. En tant hade varit lite hipp och färget luggen knallrosa, men det var det enda utstickande jag kunde lägga märke till. På ett flertal bänkar satt det folk som inspekterade torget eller skrapade på 10a lotter. Jag gick vidare och hittade Subway där jag köpte mig en macka och en dricka. Gick tillbaka till torget, satte mig på en bänk och tittade på folket och försökte skapa mig ytterliggare ett intryck av Eslöv. Det första jag ser på bänken framför mig är de traditionella sur-tanterna som sitter och diskuterar varje människa som går förbi dem, med jämna mellanrum skakar de båda på huvudet och ger en sur min. Jag vred huvudet till vänster och ser en gubbe i blå kostym som är påväg rakt emot mig. Han påpekade mitt matval och frågade glatt ifall jag ville smaka en snus istället. Haha, båda skrattade men jag tackade nej. Efter ett tag gick han vidare på sina två rangliga ben. Jag satt kvar och njöt i solen, pratade lite i telefon och åt min macka. Efter 10 minuter kommer gubben i blå kostym tillbaka, pekar på mig och skrattar. Han säger att han tycker jag äter för mycket, att jag tillochmed var värre än honom. Men att han nu själv blev sugen på mat och skulle gå in på restaurangen brevid. Skrattandes och med ett stort leende på läpparna vinkar han hejdå medan han går in genom dörren till restaurangen. Jag satt kvar på bänken, vinkade glatt tillbaka och log för mig själv. Vilken söt gubbe. Dock blev jag lite fundersam över att om han tycker en macka är mycket till mat så kan man undra vad han äter till lunch? Haha, underligt folk det finns. När jag ätit var det dags att bege sig mot bilen igen. Jag tog min subway-cola i handen och gick över torget. Folk tittade konstigt på mig, nästan som om jag vore från en annan planet. Folk tittade speciellt mycket på mina baggyjeans, de var nog annorlunda för dom haha. Ja herregud, Eslöv var något riktigt annorlunda och unikt. På gott och ont.

Efter det träffade jag min kära mor igen som varit på kundbesök i Eslöv och vi åkte ned till malmö. Daltons väntade på mig. Dags för att tatuera mig igen :) Denna gången var det mycket roligare för idag kunde man iallafall prata med honom. Han hade smält lite och han tillochmed skämtade två gånger. När jag lade fram vad jag ville tatuera skrattade han och gick iväg. Vet inte vad han hade förväntat sig, ett stort lejon på hela ryggen? Haha, nej jag ville bara ha mitt lilla hjärta. Tatueringen tog inte ens 3 minuter att göra men vi var kvar och pratade en stund. Men nu så är den gjord och jag kan inte vara mer än jättenöjd! Fast nu räcker det nog med tatueringar, 2 små är lagom för mig. Man vill ju inte se ut som ett klotterplank heller. Men man ska aldrig säga aldrig, jag trodde inte på det där att man kan bli lite beroende av tatueringar. Men det blir man nästan, jag hade gärna gjort flera men jag ska stå emot. Ska inte göra fler, det har jag bestämt mig för :)

Det blev en galen och intressant roadtrip och ikväll ska jag följa med sandra på homeparty :) ciao.

Kommentarer
Postat av: sandra.

söt gubbe! haha

du är knasig du:)

2008-06-25 @ 22:37:01
Postat av: Anonym

Vart gjorde du hjärtat och vart har du den andra tatueringen?

2008-06-25 @ 22:46:57
Postat av: Emelie

Haha Eslöv låter precis som Örkelljunga xD Så jävla glad att jag flyttade därifrån :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback