25 juli

För exakt 19 år sedan fick Ing-Marie och Thomas Hansson en liten flicka. Alexander fick en syster och jag fick en av mina framtida bästa vänner. Den här lilla flickan fick namnet Frida. Efter ett antal bökiga flyttar hamnade hon i Halmstad, i frösakull, på vår gata, vår kära Klippvägen för att stanna där. Och tur var väl det :) Vi har gått igenom massor tillsammans; som t.ex. när vi lekte häst i skogen, eller när vi sov under bar himmel och letade efter fallande stjärnor, eller när vi bakat alla miljoner kladdkakor som vi bakat, eller när vi åkt till gekås varje år, eller när vi har kollat på alla julkalenderna om och om igen, eller när vi har sovit över och du flätat mitt hår så att det ska vara lockigt dagen efter, eller alla raster som vi har spenderat tillsammans och skrattat så vi legat ned på marken, eller när vi spelade in vårt band om att fötterna demonstrerade, eller när vi bara har varit med varandra, hjälpt varandra och funnits där för varandra. Ja vår vänskap är nog inte lik någon annan, det går inte riktigt att förklara. Men jag är så glad för att du finns Frida för att ingen är som du, du är unik i alla tänkbara positiva sätt. Och idag ska jag ned till Klippvägen 1 och fira denna, inte längre tjej, utan kvinna som blir hela 19 år idag. Min bästa vän.

Så ikväll blir det dunder och partaj. Sprit och dans. Mycket skratt och mycket firande.
Ikväll blir det en natt att minnas för att ikväll är det du och jag partybruden!


Jag älskar dig.
Grattis!

Kommentarer
Postat av: Frida

naaw, you made me cry girl :) tack så hemskt mycket Linn! Du är en underbar bästa vän! tack för att du finns i mitt liv, och för att du alltid finns där! Jag älskar dig.

2008-07-26 @ 10:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback