Mitt tal i svenska C (Kärlekstema) Kärleken till livet.

Leonardo Da Vinci sa en gång,
"Den som inte värdesätter liv, förtjänar det inte."

Och jag håller med honom. Det gäller att skaffa sig en instinkt om att det är nu det gäller, att man ska ta vara på varje liten sekund och minut av livet som går. Trots nedgångar och sorg måste man kämpa, ta sig ur de svåra situationerna och lära sig att finna lyckan i alla de stunder och moment man stöter på under vägen. Livet ligger i våra händer och det är nu livet börjar och det är nu vi ska leva det. Efter några år, med många minnen och upplevelser i bagaget så ska vi kunna se tillbaka på vårt liv med glädje och ett leende på läpparna, men även då är det viktigt att vi fortsätter blicka framåt med en livskraft och hunger av att få upptäcka mer. Livet tar inte slut förens hjärtat slutar att slå, därför är det så viktigt att du värdesätter ditt liv eftersom att det är bara du som kan leva det. Lek inte med det utan ta det på allvar. För om ni tänker efter så är livet det mest värdefulla vi har här på jorden. För om det inte finns liv, finns inte heller vi. Tack.

av: Linn Strand, 8/2 - 2008


Kommentarer
Postat av: fannis

Hej Linn. Det sägs att små hundar blir äldre än de stora, så du får nog räkna med att den åtminstonde blir tio år och kanske äldre. Jag har aldrig ångrat att jag köpte en hund men det är besvärligare än vad jag hade trott från början. Köper du en valp som jag gjorde måste du tänka på att den inte kan vara ensam länge alls. jag hade turen att ha föräldrar som kunde ta med sig den till jobbet under tiden jag är i skolan och tills att han klarar att vara ensam. bortsätt från det så är det helt underbart att ha en egen hund. han sover alltid i min säng och är väldigt mammig och springer efter mig hela tiden vilket jag älskar! Det jag sa till mina föräldrar var att jag skulle ta mitt ansvar och ta hand om honom även när jag blir äldre, dock vet jag att mina föräldrar skulle ta hand om honom om jag skulle få för mig att tex plugga utomlands något år eller liknande eftersom vi har en annan hund också, då blir det inte så mycket jobbigare med en till. om du väl köper en hund tror jag verkligen inte att du kommer att ångra dig. jag älskar min hund så mycket att jag inte vet vad jag skulle ta mig till utan honom. hoppas du kommer fram till det bästa beslutet för dig, är det något mer är det bara att fråga :) kram fanny

Postat av: amelie

Va fint talet va!

2008-02-13 @ 08:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback