Vad skulle du göra?

Jag gick en stund på stan innan idag och framför mig går två glada tjejer, kanske 15 - 16 år. Efter en stund så ser jag hur den ena tjejens klänning har fastnat i strumbyxorna hon har under, så den har liksom åkt upp och det ser ut som att hon precis kommit ut från toan. Man ser nästan rumpan på henne och som sagt, hon har bara strumpbyxor. Då slog tanken mig, ska jag gå fram och säga till henne eller ska jag bara låta det vara? Ifall jag går fram och säger till henne så kommer det bara bli pinsamt inför en person. Eller ska man låta henne gå och hon går runt så på stan och får märka det själv när hon kommer hem att hon sett ut så en hel eftermiddag. Eller ska man bara gå och vänta och hoppas på att antingen kompisen eller någon annan ser det och säger till henne.

Efter en stund så kom jag fram till att jag hade velat att någon sa till mig att min klänning hade fastnat. Men behöver ju inte direkt skrika ut det utan komma lite smygandes och diskret och tala om det med en vänlig röst. Då hade det nog blivit minst pinsamt för alla. Men det är svårt, man vill vara snäll men samtidigt så brukar man oftast tänka "det är hennes problem". Men när jag hade bestämt mig för att säga till henne hade de båda tjejerna redan kommit en bit framför mig och de korsade vägen och gick åt ett annat håll. Jag hade bråttom till skolan så jag struntade faktiskt i det. Men annars hade jag nog sagt till. Den gyllene regeln är ju som sagt guld.

Vad hade du gjort?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag hade nog sagt till henne, eller nää.. haha svår val där faktist :P

Postat av: Nathalie

Haha, jag vet inte. det hade nog varit lite pinsamt. jag hade nog inte gjort det^^

2007-09-04 @ 08:53:41
URL: http://natlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback